خلاصه ای از خطبه های جمعه ۹/۱۲/ ۱۳۸۷ مسجد جامع ابراهیم سراوان

 

ایشان دراخر فرمودند: متاسفانه امروز در جهان اسلام بیشترین بی مهری در حق صحابه می شود در حالی که صحابه بزرگترین محسنین به این امت هستند. اگر صحابه نمی بودند خدا می داند که ما چه مذهب و روشی داشتیم و چه چیزهلیی را پرستش می کردیم. پس بیاییم در حق این یاران جان برکف رسول الله منصف باشیم و ازاین بیشتر آنها را مورد بی مهری قرار ندهیم.

جناب حافظ عبدالله امراء خطیب جمعه این هفته  درمورد مقام صحابه سخنرانی کردند .

ایشان با تلاوت آیه والسابقون الاولون....... فرمودند که صحابه و یاران پیامبر اشخاصی هستند که خداوند در همین دنیا از آنها اعلان رضایت کرده و آنها را وعده بهشت ونعمتهای فراوان در آخرت داده است.

صحابه اشخاصی بودند که حبیب و دوست خداوند را کمک و نصرت کردند . اگر صحابه نمی بودند پیامبر به تنهایی نمی توانست از عهده کار بزرگی مانند بیدار کردن و رهنمایی  انسانها بربیاید. پس معلوم می شود که خداوند خودش صحابه را برای مدد کردن پیامبرش انتخاب کرد و آنها اشخاصی بودند برای کمک به حبیب خدا و دین از مال و جان و همه چیز خویش گذشتند وتا آخرین لحظات از وظایف خویش یک زره کوتاهی هم نکردن و همین چیز بود که خداوند در دنیا و آخرت از آنها اعلام رضایت نمود.

خطیب جمعه فرمود که پیامبر در مورد یارانش می گوید: « اصحابی کالنجوم بایهم اقتدیتم اهتدیتم» که یاران من مانند ستارگان آسمانند در هدایت به هریکی از آنها اقتدا کنید و از او الگو برداری به راه هدایت هستید. خطیب جمعه فرمود اقتدا حقیقی و عملی از صحابه موجب هدایت می شود نه اقتدای نامی و شعاری.

ایشان دراخر فرمودند: متاسفانه امروز در جهان اسلام بیشترین بی مهری در حق صحابه می شود در حالی که صحابه بزرگترین محسنین به این امت هستند. اگر صحابه نمی بودند خدا می داند که ما چه مذهب و روشی داشتیم و چه چیزهلیی را پرستش می کردیم. پس بیاییم در حق این یاران جان برکف رسول الله منصف باشیم و ازاین بیشتر آنها را مورد بی مهری قرار ندهیم. خداوند مارا با این صحابه زنده بدارد و با محبت صحابه از این دنیا ببرد. وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد