خلاصه خطبه های جمعه ۲۷/۱۰/۱۳۸۷ مسجد جامع ابراهیم خلیل الله سراوا

 

خطیب جمعه در قسمتی دیگر از سخنانش فرمودند: امروز باید کسانی که می خواهند گروه ویاجامعه ای را هدایت وراهنمایی کنند باید از معلم امت حضرت رسول اکرم الگو برداری کنند و طبق روش او عمل کنند. و بعضی از روشهایی که پیامبر برای تربیت و راهنمایی خطاکار به کار می گرفت، 1- نصیحت و موعظه کردن 2-  ترحم کردن بر شخص خاطی و متوجه کردن او  3- برخورد آرام با خاطی که نمی داند دارد خطا می کند 4- بیان عظمت و سرانجام گناه و خطا  5- معرفی کاری خوب جایگزین آن عمل بد و خطا برای خاطی

خطیب جمعه بعد از ایراد خطبه مأثوره فرمودند: خداوند بزرگترین منت را بر ما وشما گذاشت که حضرت محمد رسول الله را برای ما و شما پیامبر و رسول کرد. و پیامبر به وسیله وحی الهی به ما راه هدایت و رستگاری را آموخت و برای مابهترین الگو برای زندگی عادلانه قرار گرفت. وخداوند ایشان را برای همه جهانیان رحمت قرار داد.

خطیب جمعه اشاره کرد: به آیه ( وماخلقت الجن والانس الالیعبدون ) که خداوند جنها وانسانها را فقط برای اطاعت وعبادت خویش آفریده است و آنها باید بدون چون و چرا از خداوند اطاعت کنند.

ایشان فرمودند: از آنجایی که شیطان دشمن قسم خورده انسان است، انسان را به اطاعت و عبادت غیر و بدعت ها می کشاند اما وقتی که شیطان که شیطان ببیند که این انسان موحد است و به بدعت کشیده نمی شود اورا در انجام عبادت سست و وادار به گناه می کند.

واین چیز مسلمی است که بجز انبیا حتی اشخاص شایسته به درگاه خداوند هم دچار لغزش و گناه می شوند چرا که فقط انبیا معصوم هستند. و پیامبر در حدیثی فرمودند که تمام بنی آدم خطاکارند و بهترین خطاکاران توبه کنندگان هستند.

خطیب جمعه در قسمتی دیگر از سخنانش فرمودند: امروز باید کسانی که می خواهند گروه ویاجامعه ای را هدایت وراهنمایی کنند باید از معلم امت حضرت رسول اکرم الگو برداری کنند و طبق روش او عمل کنند. و بعضی از روشهایی که پیامبر برای تربیت و راهنمایی خطاکار به کار می گرفت، 1- نصیحت و موعظه کردن 2-  ترحم کردن بر شخص خاطی و متوجه کردن او 3- برخورد آرام با خاطی که نمی داند دارد خطا می کند 4- بیان عظمت و سرانجام گناه و خطا  5- معرفی کاری خوب جایگزین آن عمل بد و خطا برای خاطی

ایشان فرمودند: بزرگترین مشکل دولتها امروزه همین است که مردم را از کاری خطا منع می کنند ولی عملی دیگر که جایگزین آن عمل بد باشد به آنها پیشنهاد نمی کنند. به عنوان مثال به مردم می گویند قاچاق کالا نکنید گازویل نبرید ولی به مردم نمی گویند که به جای این کارها چه کاری انجام دهند نمی گویند در این کارخانه کار کنید و مشکل بزرگ همین است اوضاع از اول بدتر می شود.

خطیب جمعه در آخر اشاره کردند به غزه و فرمودند امروز غزه تنها شهری است که همه اقشار آن زن، مرد، بچه و غیره همه مجاهد در راه خدا هستند ودر مقابل قدرتی مقاومت می کنند که  توانسته بود به مدت شش روز چند کشور عربی را اشغال کند ولی امروز در حالیکه قدرتش بیشتر شده نمی تواند یک شهر را بگیرد این نشانه ایمان مردم غزه است.

خداوند همه مسلمانان را از ظلم ظالمان نجات دهد و اسرائیل جنایت کار را هلاک گرداند و همه مسلمانان را نصرت فرماید. وسلام علیکم ورحمه الله.....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد