خلاصه خطبه های جمعه ۱۱/۱۱/۸۷ مسجد جامع ابراهیم خلیل الله سراوان

ایشان فرمودند که اگر در دنیا یک شخصی همه چیز از جمله سلامتی، ثروت، شهرت و قدرت داشته باشد ولی اطمینان و آرامش قلبی نداشته باشد به سعادت دنیا نرسیده است چونکه آرامش قلبی بغیر از ایمان حاصل نمی شود پس بنابراین سعادت دنیا هم در ایمان است  چونکه ایمان در بین انسانها محبت بوجود می آورد و جامعه ای بسعادت می رسد که در آن محبت و دوستی باشد.

موضوع سخنرانی  جمعه جناب مولانا محمد صدیق حقانی در مورد ارزش ایمان در زندگی انسان بود.

ایشان بعد از قرائت خطبه عربی فرمودند که  انسانها همیشه در فکر ان هستند که به سعادت برسند وبراین مسئله همه اقشار و جوامع انسانها متفق اند ولی برای رسیدن به آن افکار و نظریات گوناگونی وجود دارد از جمله نظر مادیگرایان که می گویند انسان با حیوانات دیگر هیچ فرقی ندارد و اول میمون بوده و به مرور زمان تبدیل به انسان گشته است و سعادت  انسان را فقط در خوراک و پوشاک و استراحت خوب می دانند. و این توهین بزرگی به انسان است آن مخلوقی که مسجود پاکترین مخلوقات یعنی فرشتگان قرار گرفت.

ایشان فرمود: از نظر اسلام سعادت انسان در عمل کردن براحکامات خدا و پیامبرش است چرا که زندگی انسان فقط در دنیا تمام نمی شود بلکه بامر خداوند از جایی به جایی دیگر منتقل می شود و در آخرت است که انسان جایگاه ابدی خویش را می یابد، یا برای همیشه در رحمت خدا می ماند، یا برای همیشه در عذاب خدا گرفتار می شود.

جناب مولانا حقانی فرمودند: انسان به سبب انجام اعمال بد به جایی می رسد که از حیوان و چهارپا هم بدتر می شود و به سبب انجام عمل نیک و صالح به جایی می رسد که خداوند می فرماید( برما لازم است که مومنان را کمک و نصرت کنیم ) .

ایشان فرمودند: خلقت انسان از دو ماده تشکیل شده است ماده روحانی و ماده حیوانی، بعضی مواقع ماده حیوانی انسان را وادار به گناه و خطا می کند ولی انسان مومن متوجه می شود و توبه می کند و خداوند بندگانی را که گناه می کنند و توبه می کنند بسیار دوست می دارد. پس بنابراین ایمان انسان را به سعادت می رساند.

ایشان فرمودند که اگر در دنیا یک شخصی همه چیز از جمله سلامتی، ثروت، شهرت و قدرت داشته باشد ولی اطمینان و آرامش قلبی نداشته باشد به سعادت دنیا نرسیده است چونکه آرامش قلبی بغیر از ایمان حاصل نمی شود پس بنابراین سعادت دنیا هم در ایمان است  چونکه ایمان در بین انسانها محبت بوجود می آورد و جامعه ای بسعادت می رسد که در آن محبت و دوستی باشد. و پیامبر(ص) می فرماید که مومن کامل نمی شوید تا وقتی که با یک دیگر محبت نکنید و جامعه ای که در آن ایمان و محبت باشد نیاز به حاکم و قانون ندارد.

خداوند به همه ما توفیق عمل بدهد. وسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد